Orfeum Katona-módra

2015.01.14 07:18

 

Eléggé szkeptikus voltam a Katona József Színház Musik, Musikk, Musique című előadásával kapcsolatban. Orfeum és varieté, nem annyira az én világom – ezért is tartott két és fél évig, még végül az év végén megnéztem az előadást.

Persze, tudhattam volna, ha a Katonáról van szó, azért nem lesz ez annyira egyszerű. A Katona színészei már eleve bravúrral indítanak, hiszen kapásból tíz nyelven énekelnek – és az angol nincs ezek között. A legnagyobb sikert Kocsis Gergely aratja a lengyel dalokkal, de persze Ónodi Esztert is szívesen hallgatjuk németül, vagy Jordán Adélt portugálul. És ha azt hittem, hogy a színészek „csak” kiállnak a színpadra és szimplán eléneklik a dalokat, ismét nem volt igazam. A színpadon egy komplett zenekar ül, igazi hangulatot teremtve, a színészek pedig előadják dalaikat. Mindegyikhez egy külön kis jelenet kapcsolódik, és bár a dalok szövegeit többnyire nem értjük, így is remekül szórakozunk. 

Pelsőczy Réka már más rendezéseiben is bemutatta humorát, ez most is nagyon jól érvényesül, így folyamatosan kacagunk. A jelmezek színesek és ötletesek, a színészek minden dal után átöltöznek – Tasnádi Bence különösen nagy sikert arat harisnyakötőben. A társulat tagjai egyéni karaktereket hoztak valamennyi dalban – számomra az egyetlen hiányérzet Kocsis Gergely kapcsán volt, az ő mélabús beletörődését a többiekhez képest keveset láthattuk (talán a lengyel dalok hiánya miatt).

Az előadás előtt sok külföldit láttam-hallottam, és ez tényleg egy nemzetközi előadás lett: szövegértésre nincs szükség, az eljátszott jelenetek magukért beszélnek. Igazán remek kikapcsolódás, csak kár, hogy olyan gyorsan elrepül az a másfél óra. 

Fotó: Trokán Nóra, Éberling András